چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۲۷:۰۸

عضو کمیسیون امنیت ملی:
تنگنا در سرمایه‌گذاری مانع رسیدن ایران به حق خود در میادین مشترک می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تنگنا در سرمایه‌گذاری و فناوری های نو، کشور را در استحصال از میدان‌های مشترک محروم می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا علی نجفی یکشنبه، ٣١ مردادماه درباره محورهای گزارش بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با مبسوط ارزیابی کردن آن گفت: وزیر نفت بر اقدام هایی که این روش را توجیه پذیر می کند، تاکید کرد. از این رو، با توجه به اهمیت جذب سرمایه برای توسعه زیرساخت های کشور، با رعایت همه ملاحظات فنی که در وزارت نفت به آن توجه کرده اند می‌توان کمک موثری برای تقویت صنعت نفت و پروژه‌های بزرگی که در دستور کار این وزارتخانه است باشد.


وی با مثبت ارزیابی کردن تشریح و تبیین مسائل از سوی مسئولان وزارت نفت در فرصت مناسب، افزود: ایجاد رونق در صنایع نفت و گاز، انتقال فناوری برای مباحث استحصال، اولویت برای کشور محسوب میشود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برخی از همسایگان ایران با استفاده از فرصت ناشی از جذب سرمایه گذاری خارجی و با بهره مندی از فناوری های جدید در میدانهای مشترک با کشورمان در حال بهره‌برداری هستند. بنابراین، تنگنا در سرمایه‌گذاری و فناوری‌های نو، کشور را در استحصال از میدان های مشترک محروم می‌کند.


وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه که هم اکنون در دستور کار است و همچنین برنامه دولت برای رونق اقتصادی و خروج از رکود باید از فرصت میدان‌های مشترک استفاده کرد و حق کشور را بهره برداری کرد. این نماینده مجلس دهم گفت: اگر مدل جدید قراردادهای نفتی بر اساس، قوانین و اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری تایید اجرا شود برای بهره‌برداری از میدانهای مشترک فرصت تلقی می‌شود از این رو اگر روش‌های جدید سبب جذب سرمایه، انتقال فناوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایران شود به طور حتم مثبت ارزیابی می‌شود.



  کد خبر : 2200
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :